Algemene Voorwaarden


Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle transacties met Omlet. Lees ze zorgvuldig voordat u uw bestelling plaatst en print een kopie voor toekomstig gebruik. Let wel, in deze Algemene Voorwaarden verwijzen “u”, “uw”, “van u” en “uzelf” naar elke persoon die goederen bestelt van onze website, en zijn “wij”, “we”, “ons” en “onze” verwijzingen naar Omlet.

Niets in deze voorwaarden heeft invloed op uw wettelijke rechten

1 Kennisgeving van wijzigingen

1.1 Mogelijk wijzigen wij zo nu en dan de Algemene Voorwaarden zonder kennisgeving. Alle wijzigingen zijn van toepassing op daaropvolgende bestellingen.

2 Bestellingen

2.1 Voor het plaatsen van een bestelling van goederen dient u ofwel:

  • De procedure te volgen zoals aangegeven op de Omlet website.
  • Een Omlet medewerker te spreken door het telefoonnummer onderaan deze pagina te bellen.
  • Een bestelling te plaatsen via een externe verkooppartner.

2.2 Elke bestelling is een aanbod van u om goederen of diensten te kopen waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.

2.3 Door een bestelling bij Omlet te plaatsen erkent u dat u verplicht bent het volledige bedrag voor de goederen of diensten te betalen zodra u uw bestelling heeft verzonden.

2.4 Alle prijzen zijn weergegeven in Euro’s tenzij anders wordt aangegeven.

2.5 Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat alle gegevens die u aan Omlet verschaft waar en juist zijn, inclusief alle opgeslagen informatie in onze systemen ter verwerking van uw bestelling. U kunt deze informatie actualiseren door in te loggen in uw account. Omlet is niet aansprakelijk voor verlies of ongemak dat u direct of indirect ondervindt als gevolg van onjuiste informatie die u aan ons heeft verschaft.

2.6 Indien u PayPal als uw betaalmethode kiest, wees er dan zeker van dat alle informatie op uw PayPal-account waar en juist is omdat deze informatie kan worden gebruikt voor het verwerken en bezorgen van uw bestelling. Als u via PayPal Checkout betaalt gaat u ermee akkoord dat wij uw bestelling kunnen bezorgen op het bezorgadres dat u heeft geselecteerd bij PayPal Checkout.

2.7 Na het afronden van het betalingsproces op onze website krijgt u een samenvatting te zien van uw bestelling. Dit is geen bevestiging van de aanvaarding van uw bestelling.

2.8 Bij het plaatsen van een bestelling bij Omlet dient u ons een werkend telefoonnummer te verschaffen waarop wij u kunnen bereiken om u op de hoogte te brengen van eventuele problemen met betrekking tot uw bestelling.

2.9 Wanneer u ons bij het plaatsen van een bestelling bij Omlet een e-mailadres heeft doorgegeven, dan zou u een geautomatiseerde orderbevestiging moeten ontvangen. Deze orderbevestiging is geen bevestiging van de aanvaarding van uw bestelling.

2.10 Wanneer u een rekening of pro-forma rekening ontvangt van Omlet, is dit geen bevestiging van de aanvaarding van uw bestelling.

2.11 De aanvaarding van uw bestelling vindt alleen plaats vanaf het moment dat uw bestelling onze bedrijfsruimte of die van een externe leverancier verlaat, of vanaf de start van een dienst die u bij ons heeft besteld.

2.12 Wij behouden het recht elke bestelling zonder opgave van reden af te wijzen of te annuleren tot het moment dat deze is bezorgd. Als u hiervoor al aan uw betaling heeft voldaan zullen wij zo snel mogelijk maximaal, maar niet meer dan, het totaal van uw betalingen terugstorten.

2.13 Alle goederen blijven eigendom van Omlet Ltd totdat de bestelling is geaccepteerd en wij een volledige betaling van alle bedragen die betrekking hebben op uw bestelling, inclusief bezorg- en aanvullende kosten, hebben ontvangen.

2.14 U bent verantwoordelijk voor de goederen vanaf het moment dat u of uw aangewezen vertegenwoordiger (inclusief door u georganiseerde levering door derden) de goederen fysiek in ontvangst nemen.

2.15 Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor nalatigheid of wangedrag van partners of koeriers.

3 Communicatie

3.1 Door een bestelling bij Omlet te plaatsen, geeft u ons toestemming contact met u op te nemen in verband met de verwerking en afhandeling van uw bestelling, inclusief follow-up communicatie om ons bij te staan in de beoordeling van onze prestatie. Dit betreft geen marketing communicatie, waar u zich te allen tijde voor kunt afmelden.

3.2 Telefoongesprekken worden mogelijk opgenomen voor trainingsdoeleinden, kwaliteitsevaluatie en elke andere door de Telecommunications Regulations (2000) toegestane doeleinden.

3.3 E-mail worden verzonden vanaf e-mailadressen binnen het omlet.co.uk domein. Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat e-mail filtering services gebruikt door uw e-mailservice provider zo zijn ingesteld dat deze berichten op normale wijze kunnen worden bezorgd.

4 Beschikbaarheid en specificaties

4.1 Alle te koop aangeboden goederen zijn verkrijgbaar zolang de voorraad strekt. In het geval dat wij de goederen die u heeft besteld niet kunnen verstrekken, zullen wij u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen.

4.2 In het geval dat goederen niet op voorraad zijn maar er verwacht wordt dat deze in de toekomst wel weer op voorraad zullen zijn, zullen wij uw bestelling zo snel mogelijk verzenden.

4.3 Omlet probeert ervoor te zorgen dat de informatie over de voorraad van onze goederen weergegeven op onze website accuraat is, toch mogen deze cijfers enkel worden beschouwd als een schatting.

4.4 Indien goederen om welke reden dan ook niet beschiktbaar zijn, kunnen wij u het voorstel doen vervangende goederen van vergelijkbare kwaliteit en prijs te leveren. Mochten de bestelde goederen niet voorradig zijn of zijn de vervangende goederen niet naar uw wens, dan vragen wij u op onze kosten de goederen naar ons terug te sturen. Als u reeds heeft betaald voor de vervangende goederen of goederen die niet beschikbaar zijn (bijvoorbeeld als u via een bankoverschrijving heeft betaald), dan zullen wij het aankoopbedrag aan u terugstorten.

4.5 Pruductspecificaties kunnen wijzigen. In dit geval zullen wij altijd proberen een product met vergelijkbare of betere kenmerken te bieden tegen dezelfde of lagere prijs. Als u de vervanging niet aanvaardt kunt u het product op onze kosten retourneren en zult u het tot het volledige, maar niet meer dan het, betaalde bedrag teruggestort krijgen.

4.6 Wanneer u medicijnen, schoonmaakmiddelen, algemene producten voor de gezondheid van huisdieren of andere substanties bestelt waarvan het ontwerp van de verpakking niet relevant is voor de werking van het product, of in het geval dat de leverancier de vormgeving van de verpakking wijzigt, behouden wij het recht hetzelfde product in een alternatieve verpakking te leveren.

5 Kleuren, formaten en afmetingen

5.1 Alle formaten, kleuren en afmetingen weergegeven op onze website zijn bij benadering.

5.2 Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld indien het voorkomen of de ervaring van een product weergegeven op onze website niet overeen komt met dat wat bedoeld is wanneer het wordt bekeken op uw computer, tablet, telefoon of ander apparaat.

6 Levering

6.1 Hoewel wij ernaar streven de keuze voor de koerier die u tijdens het afrekenen van uw bestelling maakt te respecteren, behouden wij het recht een alternatieve koerier te kiezen die uw bestelling op elk moment zal bezorgen.

6.2 Elke bezorgdatum die aan u wordt doorgegeven is slechts een schatting. Wij kunnen de betreffende bezorgdatum niet garanderen en accepteren geen aansprakelijkheid voor enige kosten of ongemakken die zich voordoen wanneer uw bestelling voor of na deze datum wordt geleverd.

6.3 Wanneer uw goederen zijn verzonden doen wij een poging u hiervan via e-mail op de hoogte te brengen. Bovendien kan onze koerier u een e-mail of een sms sturen om u erop te attenderen dat zij de intentie hebben uw pakket te bezorgen.

6.4 Omlet kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor een geschat bezorgtijdstip dat rechtstreeks aan u wordt verschaft door onze koeriers.

6.5 Onze koeriers doen redelijke inspanningen om uw goederen te bezorgen.

6.6 Als u zich ervan bewust bent dat de toegang tot uw bezorgadres beperkt is of moeilijk te bereiken kan zijn voor onze koerier, dan is het uw verantwoordelijkheid ons hier tijdens het plaatsen van uw bestelling van op de hoogte te brengen.

6.7 Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat er iemand op het bezorgadres aanwezig is om de goederen in ontvangst te nemen. Wij kunnen geen enkele aansprakelijkheid voor kosten of ongemakken aanvaarden die zich voordoen wanneer er niemand aanwezig is op het bezorgadres op het moment dat onze aangewezen bezorgdienst probeert uw bestelling af te leveren. In het geval dat onze koerier niet in staat is uw goederen te bezorgen omdat u niet aanwezig bent, kunt u aansprakelijk worden gesteld voor gemaakte bijkomende bezorgkosten.

6.8 Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen of het niet bezorgd worden van goederen of diensten indien de vertraging of het falen gedeeltelijk of volledig wordt veroorzaakt door omstandigheden buiten onze macht.

6.9 Als u verzoekt dat uw bestelling op het bezorgadres wordt achtergelaten zonder dat hiervoor een handtekening hoeft te worden gegeven, dan wordt dit alleen gedaan als onze koerier dit accepteert en kan zodoende niet worden gegarandeerd.

6.10 Als u verzoekt dat uw bestelling op het bezorgadres wordt achtergelaten zonder dat hiervoor een handtekening hoeft te worden gegeven, wordt aangenomen dat u de goederen fysiek in bezit heeft genomen op het moment zij door de koerier worden achtergelaten.

6.11 Alle bezorgkosten weergegeven op onze website of doorgegeven tijdens communicatie tussen u en Omlet tot het moment dat u de bestelling in ontvangst neemt, mogen uitsluitend worden opgevat als een schatting.

6.12 In het geval dat wij bijkomende kosten moeten maken omdat u ons onvolledige of misleidende informatie heeft verstrekt, behouden wij het recht deze kosten te allen tijde op u te verhalen.

6.13 Doorgaans worden goederen binnen 30 dagen geleverd nadat wij uw bestelling hebben aanvaard. Wij zullen per e-mail contact met u opnemen zodra waarschijnlijk is dat uw levering is vertraagd tot buiten deze periode, waarbij u de mogelijkheid krijgt uw bestelling te annuleren.

7 Porto en verpakking

7.1 Tenzij anders aangegeven worden porto en verpakking aangerekend naast de prijs van de goederen zelf en zullen variëren afhankelijk van het bezorgadres, gewicht en formaat van de bestelde goederen en de aangegeven verzendmethode.

8 Betaling

8.1 Volledige betaling voor alle goederen dient te worden voldaan met credit card, debit card, via PayPal of banktransactie voorafgaand aan de levering. Wij accepteren geen cheques tenzij dit is overeengekomen. Alle prijzen zijn in Euro’s tenzij anders aangegeven.

8.2 Als u credit of debit kaart gegevens heeft doorgegeven, dan zullen wij het bedrag van uw bestelling afschrijven voordat deze wordt verzonden. Wij behouden het recht betaling te nemen vanaf het moment dat u aanbiedt goederen of diensten van Omlet te kopen.

8.3 Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de juiste geldmiddelen beschikbaar zijn via de door u gekozen betalingsmethode. Als wij proberen de betaling te nemen en de geldmiddelen zijn niet beschikbaar, dan kan uw bestelling worden vertraagd en kunt u aansprakelijk worden gehouden voor eventuele gemaakte kosten.

8.4 Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige kosten of ongemakken die u kunt ondervinden wanneer wij een betaling nemen of proberen een betaling te nemen van de door u gekozen betalingsmethoden terwijl de geldmiddelen niet beschikbaar zijn.

9 Douanekosten, heffingen en belastingen

9.1 Prijzen op onze website zijn inclusief BTW tenzij anders wordt vermeld. Facturen met een specificatie van de BTW kunnen op aanvraag worden verkregen.

9.2 Als u heeft verzocht uw bestelling te ontvangen op een adres buiten de Europese Unie, dan hoeft u geen BTW te betalen tenzij dit wordt vereist door een specifiek verdrag of overeenkomst.

9.3 In het geval dat goederen worden bezorgd op een EU-adres en vervolgens worden doorgestuurd naar buiten de Europese Unie, dan moet u BTW betalen. U dient zelf de belastingaftrek aan te vragen.

9.4 Alleen u bent verantwoordelijk voor douanekosten, heffingen en belastingen nadat de goederen ons terrein hebben verlaten.

10 Prijzen

10.1 Hoewel wij altijd ons best doen de accurate prijzen en promotiematerialen weer te geven op onze website, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten of onvolledigheden.

10.2 Als een product door een fout voor een lagere (incorrecte) prijs is geadverteerd en u dit product heeft besteld, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op zodat u de juiste prijs kunt accepteren of uw bestelling kunt annuleren. Als wij geen contact met u kunnen opnemen, annuleren we uw bestelling. Als u ervoor kiest uw bestelling te annuleren, dan betalen wij u maximaal het gehele, maar niet meer dan het gehele, aankoopbedrag terug.

11 Uw recht op annulering

11.1 In overeenstemming met de toepasbare consumentenwet, heeft u wanneer u uw bestelling online of telefonisch plaatst, het recht uw bestelling te annuleren tot 14 dagen nadat u de goederen of diensten heeft ontvangen, mits de goederen ongebruikt en in goede staat zijn.

11.2 Als u ervoor kiest uw bestelling te annuleren, dan dient u alle ontvangen items terug te sturen in overeenstemming met onderstaand beleid (‘Retourzendingen’).

11.3 In het geval dat u goederen retourneert en wij vaststellen dat deze zijn gebruikt, dan kunnen wij ervoor kiezen een gepaste vermindering toe te passen op uw terugbetaling.

11.4 Houdt u er alstublieft rekening mee dat bederfelijke waren zoals voeding (waaronder voer voor huisdieren zoals kippenvoer of lekkernijen voor kippen) van deze voorwaarden zijn uitgesloten, behalve in gevallen waarin het product onjuist of beschadigd is, zoals hieronder beschreven.

12 Orderannuleringen

12.1 Als u een bestelling wenst te annuleren, breng ons hier dan zo snel mogelijk van op de hoogte via e-mail of brief.

12.2 Als uw bestelling ons magazijn al heeft verlaten of al is verzonden naar een externe partij voor verwerking, dan kunnen we niet voorkomen dat deze wordt verzonden. Als dit het geval is zult u de goederen ontvangen en dient u de retournering te regelen volgens het onderstaande beleid (‘Retourzendingen’).

13 Onjuiste of beschadigde goederen

13.1 Als bij levering van goederen blijkt dat deze onjuist of beschadigd zijn, deze niet aan de beschrijving voldoen of niet van bevredigende kwaliteit zijn, neem dan meteen contact op met Omlet.

13.2 Hoewel het onze voorkeur heeft eventuele problemen met producten op te lossen door middel van reparatie over vervanging van het product, kunt u binnen 30 dagen na levering een volledige terugbetaling aanvragen voor onjuiste items.

13.3 Binnen de eerste zes maanden na levering proberen wij defecte goederen te herstellen of een passende vervanging voor onjuiste items te bieden. Indien dit niet mogelijk is ontvangt u, als u dat wenst, uw volledige aankoopbedrag terug.

13.4 Hierna, als u van mening bent dat de goederen niet de geschikte kwaliteit hebben en/of de goederen geen redelijk termijn zijn meegegaan en wij vaststellen dat de goederen op de juiste wijze zijn gebruikt en onderhouden, zullen wij proberen een gepaste reparatie of vervanging te bieden. In het geval dat er geen gepaste reparatie of vervanging kan worden geboden, kunnen wij een gedeeltelijke terugbetaling bieden.

13.5 Onjuiste of beschadigde goederen dienen te worden geretourneerd volgens het onderstaande retourbeleid.

13.6 Wanneer onze producten langdurig in direct zonlicht worden geplaatst, kan het zijn dat de kleur enigszins vervaagt. Dit is een natuurlijk proces en duidt niet op een productfout.

13.7 Producten dienen te worden gebruikt en gemonteerd zoals aangegeven in de bijbehorende instructies.

13.8 Omlet is niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door onjuist gebruik of verkeerde montage van onze producten.

14 Retourzendingen

14.1 Voordat u producten retourneert naar Omlet dient u een retourautorisatie te verkrijgen door contact met ons op te nemen via telefoon, e-mail of door ons aan te schijven op onderstaand adres.

14.2 Alle goederen die worden geretourneerd dienen in redelijke staat te zijn.

14.3 Nadat u een autorisatie voor een retournering heeft ontvangen, dient u er zeker van te zijn dat alle te retourneren producten goed verpakt zijn in hun originele of een vergelijkbare verpakking. Omlet kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor beschadiging, verlies of kosten die ontstaan door ongeschikte verpakking.

14.4 Alle pakketten die u aan ons retourneert moeten duidelijk zijn voorzien van uw ordernummer en een papier (in elke doos) waarop uw naam, telefoonnummer en ordernummer is weergegeven. Als u items retourneert zonder duidelijke informatie aan de hand waarvan wij het pakket kunnen identificeren, dan is dit op uw eigen risico en accepteren wij geen verantwoordelijkheid in het geval dat wij niet in staat zijn uw retournering te lokaliseren.

14.5 Nadat u autorisatie voor retournering heeft ontvangen, zal Omlet ofwel een Royal Mail Return Ticket ofwel een afhaling van uw producten organiseren via een koerier. Als u zelf een koerier kiest, dan is dit geheel voor uw eigen risico en kosten.

14.6 Het is uw verantwoordelijkheid om een bewijs te verkrijgen dat de producten zijn verzonden of opgehaald. Mocht er onenigheid ontstaan of de aangewezen koerier de te retourneren producten heeft opgehaald en u kunt niet bewijzen dat dit inderdaad het geval is, dan kunnen wij hiervoor geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

14.7 Wij streven ernaar binnen 7 werkdagen nadat Omlet de retourgoederen heeft ontvangen de terugbetaling te voltooien, hoewel dit zeker zal geschieden binnen 14 werkdagen.

14.8 Geselecteerde Omlet-producten worden geleverd met een 30-dagen-geld-terug-garantie. Om goederen onder deze garantie te retourneren, dienen ze in goede, verkoopbare staat te zijn en in de originele of vergelijkbare verpakking te worden verzonden.

15 Privacy

15.1 Wij doen ons best uw persoonlijke gegevens, gegevens over uw bestelling, gegevens over uw betaling en elke andere informatie die wij over u hebben veilig te bewaren.

15.2 Bij het aanmaken van een account kunnen wij een wachtwoord voor u maken of wij kunnen u vragen het wachtwoord te wijzigen. Indien u wordt gevraagd een nieuw wachtwoord te maken dan dient u dit wachtwoord voor geen enkel ander doeleinde te gebruiken. De geheimhouding van uw wachtwoord en andere informatie is uw verantwoordelijkheid. Omlet kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enig ongemak of verlies dat optreedt als gevolg van uw falen uw gegevens of wachtwoord te beschermen.

16 Onze gegevens

16.1 Onze adressen:

Omlet Ltd,
Tuthill Park,
Wardington,
Banbury,
Oxfordshire,
OX17 1RR

16.2 Ons e-mailadres:

vragen@omlet.nl

16.3 Ons telefoonnummer:

085 888 3571 (België: 0031 85 888 3571)

17 Klachten

17.1 Indien u klachten heeft, neem dan alstublieft contact met ons op via bovenstaand adres of telefoonnummer.

18 Opmerking

18.1 Deze algemene voorwaarden omvatten de volledige overeenkomst tussen beide partijen, tenzij er specifieke voorwaarden voor promoties van toepassing zijn (https://www.omlet.nl/misc/site_policies/promotion_tac/). Geen andere overeenkomsten zijn geldig tenzij deze zijn geschreven en ondertekend door Omlet.